God råd til vægttab

sund kost

Der er rigtig mange slankekure i Danmark, og du finder næsten hele tiden nye. Der udkommer en række udblade i Danmark, der alle sammen har den helt rigtige slankekur netop til dig. Hvis der er noget jeg ikke helt forstår når jeg sidder og læser et af disse blade, så er det hvordan man uge efter uger, ren faktisk kan få folk til at tro på, at i netop denne uge, der har man fundet den helt rigtige kur, der er meget bedre end den de havde i ugen før – Hvorfor er det man ikke finder en slankekur der rent faktisk virker, inden man begynder at trykke den. Hvorfor venter man ikke lige, sådan at man har den rigtige slankekur ?

Jeg har derfor valgt at samle en række råd til dig. De er helt basale, og der er ikke noget trylleri over dem. Der er bare rigtig mange der glemmer dem, eller helt fejlagtigt tor, at hvis abre man sulter sig, så vil man med sikkerhed tabe det. Du kan ikke alene tabe på af denne metode, den kan faktisk også være farlig for dit helbred.

1. Sørg for at få morgenmad

Morgenmad er vigtig for at få en god start på dagen. Hvis man spiser den rette morgenmad, så kan man få et godt og stabil blodsukker resten af dagen. Der er mange der lever i en travlt hverdag, hvor man måske ikke lige synes man har tiden, til at sætte sig stille og roligt, og spise en god sund morgenmad. Hvis du ikke har tiden til det, så sørg for at tage noget med til transporten. Det kan fx. være noget rugbrød eller lignede. På den måde for du sat gang i kroppen igen.

2. Glem ikke mellem måltiderne

Hvis man fx. sidder og arbejder på et kontor, så har man måske ikke lige fået forberedt nogle små mellem måltider. Det kan fx. være en rigtig god idé, at skrælle nogle gulerødder, som du fx. kan spise om formiddagen og om eftermiddagen. Det kan også være andre ting. Sørg for at de indeholder godt med fibre. Du kan også forsøge med en grovbolle et stykke knækbrød etc – Det er næsten kun fantasien der sætter grænserne for dig.

3. Frokost

Det er vigtig at du får en god sund frokost. Jeg har desværre set nogle eksempler på, at nogle slankeure anbefale dig, at du springer din frokost over, fordi det er en let måde at tabe sig på. Det er på ingen måde nogen godt idé, om ikke noget jeg kan anbefale dig. Hvis du har været tidlig oppe, så er det nu kroppen har brug for ny energi. Du kan risikerer, at du ikke har så meget energi tilbage til resten af dagen, hvis ikke du får spist ordentlig. Der er også risiko for, at du bliver rigtig sulten i løbet af dagen, og derfor har man en tendens til, at man kommer til at overspise til aften, og på den måde så hjælper det på ingen måde på at tabe sig. Kroppen nedsætter forbrændingen når den ikke har noget at arbejde med, og så har det ikke det samme overskud til dit arbejde, som hvis du havde fået en gpd sund frokost

4. Aftensmad

Aftensmad udgør en stor del af det man spiser hver dag. Sørg derfor for, at det er en god og sund aftensmad, og fald ikke for fristelsen til noget hurtig fast food, også selvom du måske kommer sent hjem, efter en lang arbejdsdag. Lav lav noget, det er typisk meget sundere, og så ved du også hvad det er kommet i. Det er en rigtig god grundregel, at du laver så meget fra bunden af som muligt, for du kan undgå mange underlige tilsætningsstoffer, som du finder i noget af den mad som du køber. Hvis du begynder og kigger på ingrediens listen for nogle produkter, som du måske ved hvordan man laver, så kan du tit blive overrater over, hvad der er kommet i. Jeg synes der er en klar tendens til, at der er tilsat sukker, til mange produkter som jeg ikke synes det hører hjemme i. Lav der derfor selv, alene det vil gøre, at du kommer til at tabe dig meget, og det vil med sikkerhed også smage meget bedre – Det tager slet ikke så lang tid, som du måske tror, og du vil få det meget bedre af det.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)