Pas på hvornår du spiser

spis rigtigtDet er ikke helt lige meget, hvornår du spiser. Det er altid en god tommelfinger regel, at du ikke skal spise noget efter klokken 18.30. Det kan godt være at du så sidder og tænker, at så går du sulten i seng, for du plejer altid at få et eller andet at spise, før du går i seng. Problemet ved at spise senere er, at du tilfører noget energi til kroppen, som den ikke kan nå og bruge, og når kroppen har overstående energi, så lagere den det i fedt depoter. Derfor det kan godt være at du kommer til at gå sulten i seng, men det er en helt naturlig reaktion fra kroppen, når den er ved at have brugt den energi den har fået mad til, så begynder den at udsende signaler til hjernen der siger, at der ikke er mere mad, så nu er du sulten. Du skal dog lade være med at spise noget, og der går ikke mange dage, så er det ikke længere noget problem for dig. At gå lidt sulten i seng, de skal du blot betragte, som noget af det du må leve med, når du har lyst til at tage dig.

En god måde at bekæmpe den sult der opstår på, det er ved at drikke en halv liter vand. Du må rigtig gerne gøre det hurtigt. Det er en god måde at snyde din mavesæk på, for den kommer til at virke fyldt, og det gode ved vand er som bekendt, at det ikke indeholder nogen kalorier.  Det er ikke bare inden du skal i seng det kan være en god idé. Det er faktisk en rigtig god idé at gøre, kort tid før et måltid, for på den måde bliver din mavesæk naturlig fyldt, og du kan ikke spise lige så meget. Du opdager det bare ikke, for du virker ikke sulten når du gør det på den måde.

Det er vigtigt at du spiser et stort sundt og nærende måltid om morgen, for fordi du har tømt din krop for energi om aftenen, så har den behov for mad for at komme i gang igen. Det kommer nok også helt af sig selv, for du vil nok vågne op og er sulten. Du skal dog ikke lade dig friste af, at spise en masse tomme kulhydrater, for spise en god sund grov morgenmad. Når du har dyrket motion, så er det også vigtigt at du får din krop i gang igen, ved at spise noget energi, for den har behov for det, eller en hård træning. Hvis du sørger for at have noget mad med i fitness center, eller hvor du nu træner, så frister du heller ikke dig selv, til lige at spise en chokoladebar eller lignede. Det er vigtigt at du ikke falder for den fristelse, for det er noget der virkelig er mange dårlige kulhydrater i.

Et lille råd som jeg har fundet rigtig godt er, at jeg ikke tænker på slik og andre dårlige fødevarer er, at jeg tænker på alle de lækre grønsager som man faktisk kan få. Man kan lave rigtig lækkert mad, der er sundt og som gør, at du holder dig fra de dårlige ting. Når du er ude for at handle, så lad være med at tænke på slik og hvad der ellers står lige oppe ved kasserne, når man står i kø. Tænk i stedet for alle de sunde ting, som du forhåbentlig har i din kurv. Det er faktisk lykkes for mig, slet ikke at lægge mærke til det slik der står oppe ved kassen. Jeg ved at jeg ikke må spise det, så hvorfor bruge min energi på at tænke over det. Det er et ikke råd som du kan tage med. Det kan være at det også virker for dig.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Pas på hvornår du spiser, 10.0 out of 10 based on 1 rating