Planlæg dig til et varigt vægttab

tab digHvis man gerne vil have et varigt vægttab, så er det vigtigt at lave nogle planlægning. Det er ikke fordi det er et 24 timers fuldtidsløb at gøre det. Grunden til at det er vigtigt for dig at gøre det er, at du skal have et godt og stabilt blodsukker hele dagen. Hvis du ikke får det planagt sådan, så kan man få problemer med at koncentrer sig, for når blodsukkeret falder, så falder hjernes evne til at holde fokus også. Der sker det når blodsukkeret flader, så vil hjerne begynde at sige signaler, som om der virkelig er nød. Det betyder også at det bliver umuligt ikke at have det i tankerne og dermed bliver en del af kapaciteten optaget, og derfor kan du ikke udnytte mere på fx. arbejde.

Den måde hvor man undgår at blodsukkeret falder er, ved at spise hver 3-4 time. Nu er det så ikke helt lige meget hvad man spiser, og det er her at planlægningen kommer ind i billedet. Spis 3 hoved måltider, og 2 mellemmåltider. Sørg for at spise sund og varieret, så kroppen får det perfekte mix, sådan at du holder dig frisk hele dagen. Når man vil have et varigt vægttab, så er det vigtigt at spise til sig selv, at det ikke er en kur man er på, for det er det på ingen måde. Du kan lige så godt begynde at vende dig til, at det er sådan du skal leve fremover. Problemet ved at tænke på det som en kur er, at det i dit hoved kan komme til at lyde som om, at det er over om fx 2 uger. Det betyder så også, at der kan begynde at opstå en masse tanker om, hvad man skal hygge sig med, når kuren er færdig. Sig derfor til din hjerne, at det er sådan det skal være fremover, og den belønning der venter, det er en meget bedre fornemmelse i kroppen. En anden ting du godt kan begynde og vende dig til er, at du skal til at røre dig lidt mere. Det er vigtigt og du kan også læse det i anbefalinger fra sundhedsstyrrelsen, at du bevæger dig mindst 30 min om dage. Læg venligst mærke til, at der står mindst, og det står derfor dig frit for at bevæge dig lidt mere.

Der er meget forskellige meninger om, hvordan man bedst får den motion man skal have. Der er nogen der bedst kan lide at løbe selv, og nogle vil hellere i motionscenter. I princippet er det lige meget, det er vare vigtigt du vælger det som du har mest lyst til, for på den måde så er det lettere at komme af sted. Det er fordele og ulemper ved begge metoder, så gør dig klar hvad der skal ske hvis det er varmt, eller hvis det regner eller sneer. Det er vigtigt man allerede fra starten af har en plan B. Hvis man ikke har det, så bliver det alt for let, at give sig selv lov til at blive hjemme.

Ellers er det bare at kom i gang med den nye livsstil. Tænk en gang på, at jo før du kommer igang jo før kan du regne med at du kan begynde at se og mærke det – Glæd dig, det er en helt fantastisk fornemmelse.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Planlæg dig til et varigt vægttab, 10.0 out of 10 based on 1 rating