Tab dig ved at spise proteiner

proteinerDer er i den senere tid, kommer en del forskellige kure, der tager udgangspunkt i, at man skal spise en masse proteiner. Det er ikke noget man har set længe, men videnskaben har fået øjne op for, for effektiv proteiner egentlig er. Tidligere så man altid bare råd om, at man skulle spise en masse grønt, og ikke spise så meget kød. Det råd er efterhånden vendt lidt på hovedet, og jeg har set eksempler på en slankekur, hvor man næsten udelukkende skulle spise kød.

Hvad gør proteiner så specielle til at tabe sig ?

Der er nogen der går så langt som til, at de kalder proteiner til det helt nye vidundermiddel, når det kommer til at tabe sige. Det er helt nye toner, for kigger man år tilbage, så så man slet ikke så positiv på proteiner. Grunden til den nye stjernestatus er, at når man indtager proteiner, så får man en mæthedsfornemmelse, som man ikke når uden dette store indtag.En anden grund til, at man i dag ser positiv på et stor protein indtag er, at kroppen bruger rigtig meget energi på at omdanne proteiner til energi. Det er ikke helt lige meget hvilken type af proteiner du indtager. Undersøgelser viser, at animalsk proteiner har en bedre effekt. Det er også bevist at proteiner fra magre mejeriprodukter er rigtig gode.

Ud fra en lang række af undersøgelser,anbefaler vi at du sørger for at spise nedenstående i store mængder:
Spis kød-, fjerkræ, magre mejeriprodukter og fisk til alle måltider. Når du kigger efter produkter, så kig efter de produkter der indeholder mindst fedt. Du skal også sørge for, at du øger indtaget af proteiner fra kød, sådan at du indtager 125-150 gram pr. hovedmåltid. Du skal se bort fra den gamle taletale “Spis børd til” – Det er vigtigt at du ikke spiser brød med pålæg. Sørg for at du indtager lige meget af de to ting, så vend talemåden i hovedet til “Spis lige meget pålæg som brød”.

Hvis du regner på, hvor meget energi du indtager, så skal du sørge for ,at mindst 25 % af din energi stammer fra proteiner. Sørg for at en stor del af disse stammer fra magert kød. Det store indtag af proteiner gør som tidligere sagt, at du øger din forbrænding kraftigt. Det er dog ikke nok med det, for du sørger også for, at du bevarer din muskelmasse, selvom du du taber dig, hvilket er en rigtig vigtig ting.

Når du planlægger et varigt vægttab, ved at spise mange proteiner, så skal du overveje lidt, hvornår på dagen du spiser dine proteiner. Du skal sørge for, at du deler dem over hele dagen. Grunden til at du skal gøre det er, at indtag af proteiner som sagt øger forbrændingen når du indtager proteiner, og for at du holder forbrændingen i gang, så er det en rigtig god idé at fordele dit indtag af proteiner, over hele dagen

Rigtig god fornøjelse med et godt og varigt vægttab, ved at spise mange flere proteiner, end du plejer at gøre.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)