Tips til hurtigt vægttab

Spis sundt1. Vær aktiv og få massere af motion. Der er mange måde at være aktiv på, og lad være med at nøjes med at løbe en tur. Tænk aktiv i hele din hver dag. Når du er på arbejde, så tag trappen i stedet for elevatoren. Gå en ekstra tur ud til kaffemaskinen etc. der er mange måde, hvor på, man lige kan bevæge sig lidt mere. De små forskelle, kan betyde rigtig meget i denne sammenhæng.

2. Lav om på dine kostvaner: Undgå at spise alt for mange kulhydrater. Det er sukker, og som du måske ved, at feder sukker. Det eneste tidspunkt, hvor det an være en god idé at spise, det er lige før og efter træning. Når du spiser kulhydrater før træning, så hjælper det dig med hurtigt energi, sådan at du kan yde lidt mere i din træning. Når du spiser bagefter, så hjælper du dine muskler til bedre at komme sig ovenpå din træning. Ved andre måltider, der skal du skære ned på kulhydrater, og erstatte det med proteiner i stedet for. Protein mætter mere, og er med til at opbygge dit muskelvæv.

3. Pas på med at spise for meget usundt fedt. Der er 2 typer af fedt, nemlig sunde- og usunde fedtstoffer. Kroppen har brug for fedtstoffer, så det er vigtigt at du ikke blot skærer det hele væk. Du skal sørge for, at de fedtstoffer du spiser, er af den sunde slags, så spise fed fisk, forskellige typer af nødder. Sørg dog for at du ikke spiser alt for mange af det.

4. Lav energi regnskab. Det lyder måske ligesom en husholdning, men det er også sådan lidt du skal tænke dig. Du skal lave et regnskab med hvor meget energi du indtager, og hvor meget du bruger. Det er vigtigt at du sørger for, at indtage mindre du du indtager, hvis du har planer om, at du gerne vil tabe dig. Du skal sørge for, at du fordeler din måltider på mindst 6 forskellige gennem dagen. Udover at få kroppen til at arbejde mest muligt, så har det faktisk også dem effekt, at du vil få en bedre hverdag, hvor dit blodsukker vil være langt bedre, og det giver dig mere energi i løbet af dagen. Det er noget der kan hjælpe dig til, at få mere energi til pkt 1.

5. Få massere af fibre. Når du skal være ting hvor mel indgår i, så sørg for at vælge så grov som muligt. Fibre hjælper dig til at holde dig mæt længere tid, og undertrykker faktisk den sultfornemmelse man kan få. Derfor kan du undgå at indtage så meget energi, og dermed taber du dig langt mere.

6. Det er så let at sidde sig ned og lave et regnskab med kalorie indtog, og hvor meget du bruger. Der er dog mange der verse nogle af de lette ting, som man kan gøre for at tabe sig. Noget af det som du kan gøre er, at du sørger for at få søvn nok. Hvis man får den søvn som kroppen har behov for, at har man meget mere overskud til dyrke motion i løbet af dagen efter, og derfor forbruge meget mere energi, hvorved du taber dig. Det er dog ikke nok med det, for får du for lidt søvn, så hæmmer det faktisk og fornøjelse

Det kan være svært at leve sundt, for hvis man har en hverdag, hvor man skal mange ting, så kan man let blive fristet til at spise usundt. Det kan derfor være en rigtig god idé at lave nogle store portioner af sundt mad. Når du har fremstillet det, så fryser du det ned så hurtigt som muligt, og hverdagen igen kommer, så tager du blot en af disse retter op, og så er fristelsen ikke så stor, for at købe noget hurtigt på vej hjem.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)