Vægttab med løbetræning

LøbetræningJeg vil i det følgende beskrive de muligheder der for for vægttab med løbetræning. Grunden til at jeg gør det er, at man i nogle kure kan læse, at det er en dårlig idé at dyrke for meget motion. Grunden til at man skrive det er, at man på kortsigt taber nogle kg. på i muskler når man begynder og træne, så man kan godt lige i starten hvor man starter op med at løbe opleve, at man tager lidt på. Slap dog bare af, for det vil ret hurtig gå den anden vej, og det er altid en rigtig god idé at styrke kroppen på den måde.

Sandheden er nemlig, at løbetræning og vægttab, hænger utrolig godt sammen, og det er en af de sportsgrene, hvor du forbrænder mest energi, og dermed er det også en af de mest effektive måde at opnå et vægttab på. Det er dog også vigtigt at du får en god og varieret kost, for de to ting skal hænge sammen.

Hvor meget energi bruger man på at løbe ?

Det er svært at sige helt præcis hvor meget energi man bruger på at løbe, men hvis du som udgangspunkt regner med, at du forbrænder 1 kcal pr. kg kropsvægt du har. Du du fx. er en mænd på 90 kilo, der løber 5 kilometer, så forbruger du hele 450 kcal. Det er langt mere end du gør ved mange andre sportsgrene. Når man forbrænder så meget energi, så skal du bare spise fornuftigt, så kan du godt forvente at du vil opleve et stort vægttab. Det er dog ikke kun en god måde at forbrænde en masse energi, og generelt er løbetræning rigtig god til at styrke muskler og led. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du vejer over 100 kg. og vil til at starte med at løbe fordi du gerne vil tabe dig, så skal du passe på. Grunden til det er, at der opstår en stor belastning på kroppen, og derfor skal du tage det stille og roligt til en start, sådan at der ikke opstår løbeskader. Det vil være trist, for så bruger du sat tilbage. Tag det derimod stille og roligt, indtil du får styrket kroppen. Du kan langsomt begynde at øge træningen, men hvis du mærke det mindste, så sæt din træning ned igen, indtil du ikke mærker mere. Det er vigtig at du er meget opmærksom på kroppen, og hvordan den reagerer på, at du starter med løbetræning.

Vægttab og løbetræning er et perfekt makkerpar, og du vil med sikkerhed opnå et ret stort vægttab, hvis du spiser fornuftig. Du kan opnå en lidt større effekt, hvis du sørger for ikke at indtage alt for mange kcal. En måde at gøre det på er, ved at sørge for du ikke spiser så meget. Når du begynder at føle dig sylten, så prøv at løb en tur. Når du kommer tilbage, så vil du ikke have helt så meget appetit, og du spiser derfor ikke så meget, og derfor indtager du heller ikke så mange kcal.

Rigtig god fornøjelse med træningen, og med dit vægttab.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Vægttab med løbetræning, 10.0 out of 10 based on 1 rating