Vægttab som nytårsforsæt ?

VægttabSammen med rygning, der er vægttab de 2 største nytårsforsæt. Der er mange der godt selv kan mærke at de vejer lidt for meget, og derfor lover de sig selv at tabe sig nytårsaften. En ting er dog at lave et nytårsforsæt, en anden ting er rent faktisk at tabe sig. Det er nemlig 2 meget forskellige ting. Jeg hygger mig altid med, at gå forbi et fitnesscenter lige i starten af januar, for der er rigtig mange som står derinde for at melde sig ind. Det er helt utrolig smart, for det koster langt de fleste steder et gebyr for at melde sig ind. Det er en rigtig god indtægt for de forskelle centre. Der er dog ret hurtig folk der begynder at falde fra igen, for så kommer de ikke lige af sted den ene og den anden dag, og så kommer det til at tænke på, at de rent faktisk hver måned betaler et beløb for at være medlem. Dette betyder så også, at du måske kommer til at tænke over, at de får alt for lidt ud af deres penge, og derfor melde de sig ud – Sørg for at det ikke blive dig i år.

Hvordan holder du fast i dit nytårsforsæt ?

Hvis du vil undgå at gå død i dit projekt vægttab, så lad være med at opfinde din egen kur. Der er mange der tror, at den rigtige løsning for at tabe sig er, at lade være med at spise noget, eller bare lige spiser noget salat. Hvis man spiser så ensformig hvor dag, så kan det godt være at man taber sig, men der er rigtig stor risiko for, at man går kold i den kur man har gang i. Når det er ved at ske, så synes man også det er ok lige at spise lidt fast food en gang imellem, for man er jo på kur, så man skal nok tabe sig alligevel. Problemet er dig mange gange, at det tager overhånd, så derfor tager man måske lige pludselig på i stedet for at tabe sig.

Sørg derfor for, at du spiser sundt men lækkert. Det er faktisk muligt at leve sundt, men på samme tid varieret og spændende. Der findes rigtig mange spændende grøntsager, som man faktisk godt kan lave lækkert uden problemer. Jeg selv kan rigtig godt lide, at spise de grøntsager som følger med årstiden, for på den måde siden jeg at man få de bedste råvarer til maden.

Når det kommer til motion, så er det lidt samme måde som med mad. Det er nemlig en rigtig dårlig idé blot at kaste sig i gang, og så gå i motionscenter hver dag til en start. Problemet er nemlig, at hvis man til en start skal af sted hver dag, så kommer det til at hænge en langt ud af halsen, og pludselig en dag, så kan man ikke overskue det mere, og fra den ene dag til den anden, der stopper man typisk. Det er langt bedre at starte stille og rolig ud, fx. 2-3 gange pr. uge, for så har du også nogle fridagen, hvor du lige kan slappe lidt af, de dage hvor du ikke skal af sted.

Tænk lidt over det, og lad være med at gå død det samme sted som så mange andre. Slap af og tag det stille og roligt til en start.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)